5 ročník

Žáci si osvojují základy práce s klávesnicí a myší pomocí jednoduchých textových editorů, vektorového malování a výukových her. Pracují s internetem jako informačním a komunikačním médiem.

K procvičení a ke kontrole zvládnutí učiva slouží zejména tyto úkoly:

Úkol č.1

Úkol č. 2

Úkol č. 3

Úkol č. 4

Úkol č. 5, značky

Úkol č. 6, namaluj sněhuláka a rozmnož jej

Úkol č. 6+, uložit úkol č. 6 sněhuláky do 4 formátů (PNG, JPG, BMP, GIF) a zjistit, který formát zabere nejméně místa

Úkol č. 7, obrázek

Úkol č. 8, erb

Úkol č. 9, klíče

Úkol č. 10, přesouvání textu

Úkoly pro budoucí programátory

 ½

Úkol č.11, kola

Úkol č. 12, Vytvořte týdenní jídelníček pro školní kuchyni, výběr bude ze dvou jídel.

Úkol č. 13, Vytvořte seznam třídy, přehledně na jeden list, včetně jména třídní učitelky a názvu školy.

Úkol č. 13+, Do vytvořeného seznamu vhodně vložte fotografii školy a třídní učitelky

Úkol č. 14, Vytvořte pyramidu v textovém editoru jejíž základnu bude tvořit 11 čtverců.

Úkol č. 15, obrázek do textu

Úkol č. 16, školní úkoly

Úkol č. 16+, Vyhledejte na internetu 3 vhodné úkoly z informatiky pro spolužáky, zadání úkolů uložte a odevzdejte

Úkol č. 17, složky

Úkol č.18, složky

Úkol č. 19, vytvořte si vysvědčení, které bude obsahovat: název školy, Velký státní znak, předměty, známky. Dbejte na grafickou úpravu. Nepoužívejte více mezerníků za sebou.

Úkol č. 20, napište do tabulky tři sloupce: hry které znáte, hry které hrajete, hry vhodné pro děti do 15 let

 

Podnětné ukázky žákovských prací:  

Ondřej Mertlík (Ukázka z Hodiny Kódu, Programování Minecraft, 18. 12. 2015)

Vydrová Valérie (Vysvědčení, 21. 5. 2015)

Pavla Dušková (Pohádka, 13. 01. 2015)

Daniel Chalupský (Základy programování, 16. 12. 2013)

Tomáš Hami (Pavučina, 25. 11. 2013)

Ondřej Fejtek  (Erb 16. 12. 2013)

Karolína Rüklová (Volná tvorba, 13. 01. 2014)

Tadeáš Fojt (Šablony, 17.02.2014)

Vojtěch Urban (Scratch, 14.04.2014)

Vhodné procvičování na doma najdete na stránce nakladatelství  Cpress. Po otevření stránky je potřeba otevřít černou ikonu „Soubory ke stažení“.

Metodicky významný podnět čerpáme z díla Výuka počítačové grafiky na ZŠ pomocí aplikace MS Malování, Katedry informatiky, JU ČB.